Хто володіє інформацією, той володіє світом!
№1 » №2 » №3 » №4 » №5 »
№6 » №7 » №8 » №9 » №10 »
№11 » №12 » №13 » №14 » №15 »
№16 » №17 » №18 »
Ініціатива окремих трускавецьких батьків щодо функціонування гімназійних
класів у Трускавці в окремому приміщенні не може бути втілена в життя і на це є
ряд причин. По-перше, важко із приміщеннями - влада і так накинула оком на
Будинок учнівської творчості (кажуть, що цікавим є не так сам будинок, як
величезний шмат землі біля нього), по-друге, якщо створювати в місті гімназію,
то для цього повинна бути відповідна база, а також кадри - як учнівські, так і
викладацькі. Цього нічого немає. Проте варто зауважити, що в Дрогобичі є цілком
пристойна гімназія і хто з батьків бажає кращої освіти для своїх дітей, той
відправляє їх туди. Є кілька гімназійних класів і в Трускавці - діють вони на
базі СШ № 2.
Про це повідомив генеральний директор Міжнародного фестивалю телевізійних
фільмів "Корона Карпат" Олег Карпин. Через політичні перипетії,
постійно-перманентні вибори і зміни влади кінофестиваль попри очікування
глядачів, трускавчан, які вже звикли до якісного кінопродукту, не вдалося
провести на початку січня. Але фестиваль обов'язково відбудеться в
жовтні-листопаді, - запевнив його генеральний директор. Вже частково відібрані
конкурсні фільми, запрошені члени журі.
Олег Карпин, депутат попереднього скликання, голова постійної депутатської
комісії з питань пропагування курорту, також висловив радість, що ідеї, які він
просував чотири роки, знайшли розуміння і у нової влади. З'явився навіть
заступник міського голови з питань розвитку курорту. Пан Олег Карпин уже
висловив багато ідей для роботи в цьому напрямку: проведення фестивалів,
виставок, тижневиків Молдови, Росії в Трускавці з запрошенням фахівців з цих
країн, журналістів тощо. Для виходу на Європу потрібно покращити інфраструктуру,
транспортне сполучення, організувати для працівників сфери послуг курсів
англійської, італійської мови тощо…
У Дрогобичі своїх єпископів тепер матимуть не тільки УГКЦ та УПЦ КП, але і УПЦ
МП. Так, нещодавно Священний Синод цієї церкви призначив вікарним єпископом м.
Дрогобича Філарета (Кучерова), повідомляє наше джерело. Новий єпископ відслужить
Службу Божу в дрогобицькому храмі святого Іова Почаївського (кафедральний собор
православних Дрогобича) 16 січня о 9 год. Ранку.
У середу, 12 січня, в художньому музеї Михайла Біласа відкрито виставку юних
митців нашого міста - учнів Трускавецької школи мистецтв. Відкриття виставки
супроводжувалося Різдвяним концертом.
Виставкові зали першого поверху музею зайняли картини учнів художнього відділу
школи мистецтв на духовну тематику, зокрема, Різдвяну, ікони на склі. Впала в
око відвідувачам виставки Різдвяна шопка - її фігури виготовлені з випаленої
кераміки.
Під час відкриття виставки у виконанні учнів музичного відділу школи мистецтв
звучали колядки. Яскравим акцентом Різдвяному настрою були художнє слово
директора музею Олени Білас-Березової, виступ-привітання завідувача культури
Трускавецької міської ради Світлани Ковальчин, а також участь у заході дітей із
південного міста Скадовська.
Представляли це південне українське місто діти - учасники ансамблю бального
танцю "Каравела" міського палацу культури. Передувала приїздові дітей зустріч
міських голів Скадовська і Трускавця у грудні минулого року, у ході якої Руслан
Козир запросив скадовчан на Різдвяні свята з умовою, що влітку трускавчани
відвідають Скадовськ.
Дітям у Трускавці показали музей історії міста, музей М. Біласа, музей І. Франка
у Нагуєвичах. Цікавим для дітей виявилося і знайомство з учасниками фестивалю
"Яскрава країна". Мешкали діти у сім'ях своїх трускавецьких ровесників, а їхні
батьки і керівник - у пансіонаті "Алексік". Заступник міського голови Валентина
Бодак від імені Руслана Козира привітала скадовчан з Різдвом Христовим і вручила
подарунки - куманці з емблемою Трускавця. Трускавецька школа мистецтв обдарувала
гостей різдвяними колядками.
Власна інформація
- На останній понеділковій нараді у Стебницькій міській раді заступник міського
голови Петро Веклюк основну увагу акцентував на вивезенні сміття та благоустрої
міста, зокрема, на прибиранні території. Як повідомив п. Петро, вже проведено
переговори з трускавецьким підприємством КП "Наше місто" щодо надання
транспортних послуг: для прибирання міста від сміття трускавчани виділять
сміттєвоз. Газета "Воля громади"
Недавній жарт: "У порядному товаристві про КП "Наше місто" не говорять" - зі
зміною влади у Трускавці жартом бути перестав. Більше того, зараз у порядному
товаристві тільки про КП і говорять.
Безперечно, таке суто трускавецьке комунальне утворення, як КП "Наше місто",
було певним замовленням, і створювалося з конкретною, хоч і прихованою, метою -
сконцентрувати в одних руках усі грошові потоки. Правди ради скажемо:
концентрувати було що. При цьому не беремося докопатися суті - кому це було
вигідно і хто ініціатор. Нас цікавить інше - до чого це призвело і як з цим
боротися. Зауважимо лише, що коли замовлення було виконане і грошові потоки
вичерпалися, оголилася правда, з якою новій владі - не до жартів.
Якщо проаналізувати динаміку росту боргів КП "Наше місто", то дійдемо висновку:
в останні роки підприємство жило в борг, при цьому виснажувало фінансово само
себе, а разом з тим - міський бюджет.
Щоб не переобтяжувати читача цифрами, наведемо тільки деякі з останніх
підрахунків. На сьогодні кредиторська заборгованість підприємства становить
понад 13 млн. грн., з них за газ - 4,5 млн. Протерміновані виплати, тобто ті, на
які вже нараховуються додаткові відсотки, - 9 млн. грн. Показовою тут є
заборгованість з оплати праці - 1,3 млн. грн. Якийсь мудрий фінансист зауважить,
що є ще й таке поняття, як дебіторська заборгованість - борг населення перед
комунальним підприємством. Цей вид боргу великою мірою також є наслідком
недосконалої системи організації праці самого комунального підприємства і на
сьогодні становить близько 6 млн. грн.
Борги накопичувалися упродовж тривалого часу і погасити їх в одну мить
неможливо. Треба шукати ресурс. І зрештою його буде знайдено. Щодо боргів із
заробітної плати, то їх планується розтермінувати на рік. Адже не платити людям
за роботу - це злочин. І хоч цей злочин на сумлінні попередньої влади,
відповідати за нього, як не крути, доведеться владі новій.
Є борги, які не можна покривати бюджетними коштами. З бюджету фінансуються певні
програми. А де програми? Всі вони на стадії розробки - раціоналізаторів у цій
сфері не густо.
Хоч як намагатиметься новообраний міський голова реалізувати свою програму дій,
без професійного кадрового потенціалу, готового до якісних перетворень, без
опертя в самій комунальній структурі йому навряд чи вдасться щось змінити.
На думку міського голови, комунальна структура має бути горизонтально
інтегрованою, тобто об'єднувати декілька профільних підприємств, які
виконуватимуть ті чи інші види робіт, зокрема постачання теплової енергії,
надання послуг з прибирання території, догляду за зеленими насадженнями. На
зміну існуючим жекам, які морально застаріли і вичерпали себе, мають прийти інші
суб'єкти господарювання, зокрема ОСББ.
"Шукаючи альтернативу, слід виходити з певного рівня доходів на утримання
господарки, оскільки зовнішні інвестиції на сьогодні - неможливі. Інвестор
прийде тільки тоді, коли будуть створені дієві, малозатратні, спроможні себе
утримувати структури. Нікому не цікаво інвестувати гроші у фінансові ями.
Наше комунальне підприємство є тією фінансовою ямою, яка поглинає гроші
споживачів комунальних послуг. Сама управлінська структура не відповідає
поставленим завданням, персонал доволі інертний, безініціативний і недостатньо
кваліфікований. А тому збільшення статутного фонду КП "Наше місто" в 2011 році,
приміром, на 20 млн. грн., ефективнішим його не зробить", - так характеризує
стан справ у комуналці Руслан Козир.
Альтернативою існуючим жекам можуть бути ОСББ. Можна припустити, що коли люди
стануть розпорядниками своїх коштів, а влада просто допомагатиме, потреба в
додаткових комунальних утвореннях відпаде сама собою.
На ОСББ направду покладаються великі надії. Чи виправдані? - покаже час. Ці
об'єднання мають стати рушієм усіх перетворень і перебрати на себе повноваження
жеків та контролюючі функції за наданням послуг. Основним принципом реформи у
цьому випадку має стати вимога: жодна організація з надання послуг не повинна
мати монопольного права на ці послуги. ОСББ самі вибиратимуть виконавця для
своїх замовлень і контролюватимуть якість робіт. При цьому переваги
надаватимуться місцевим підприємствам. Це частково вирішить проблему
працевлаштування, а також стимулюватиме місцеві підприємства виконувати роботу
якісно. Так в ідеалі виглядатиме реформоване комунальне господарства. Деякі
кроки в цьому напрямку вже зроблено - для ремонту житлових будинків ОСББ
планується виділити бюджетні кошти.
Якщо ці ідеї опанують голови усіх трускавчан, а не лише міського голови і його
заступників, то мрія може стати реальністю… але за умови розв'язання деяких
проблем, чи не найголовнішою серед яких є людський фактор.
Майже революційна ситуація у трускавецькій комуналці, коли "верхи" (адмінресурс)
не здатні працювати в нових умовах, а "низи" (громадяни міста) не хочуть жити в
системі брутального відношення до себе, призвела до краху попередньої влади.
Бажаючи розв'язати цю нестандартну ситуацію, новий міський голова зіткнувся з
проблемою, на яку, напевне, очікував найменше: відсутність кваліфікованих
кадрів. А ще більше - нездатність керівного складу усвідомити саму потребу
реорганізації підприємства і працювати по-новому. Треба змінити не лише
відношення до роботи, а сам спосіб мислення і ставлення до людини, якій
надаються послуги.
Пан Балицький, молодий, креативний, на якого покладалися деякі надії, відмовився
від посади директора КП "Наше місто". Що було причиною - партійні амбіції,
відчуття своєї некомпетентності, неможливість реалізувати власний інтерес?.. -
залишається тільки міркувати і здогадуватися. Але факт говорить сам за себе -
кадрові питання щодо трускавецької комуналки і надалі залишаються відкритими:
підприємство чекає на керівника, який би чітко сформулював та окреслив завдання
і виробив алгоритм його діяльності.
На думку заступника міського голови Петра Нестерівського, потрібна негайна
реструктуризація КП "Наше місто". У першу чергу, скорочення адмінапарату.
Це те, що називається непопулярними методами, і цілком можливо викличе спротив і
навіть тихий саботаж, оскільки за поняттям "адмінресурс" стоять люди, і для
багатьох із них їхня робота є єдиним засобом до існування.
Приміром, якщо об'єднати три підрозділи - саночистку, благоустрій і транспортний
парк - в одну філію, то це потягне за собою скорочення кількості
адмінпрацівників приблизно удвічі. Жорстко, подекуди навіть жорстоко… Але це і є
переходом до менш затратних механізмів роботи, оскільки дозволить заощадити
тільки на зарплаті понад 258 тис. грн. на рік. Єдине, що тішить, рядові
працівники під скорочення не потраплять.
Ще пам'ятні часи, коли за кожним таким-сяким чинушею була закріплена персональна
машина, наприклад, авто за кошти підприємства (читай, кошти громади) мали
директори жеків-філій та заступники директора. У той час, коли рядові працівники
не отримували зарплати по кілька місяців, кошти на паливо і обслуговування цих
машин завжди знаходилися.
Генеральний директор КП "Наше місто" до цього часу мав трьох заступників, після
реформи має залишитися - один, при цьому річний фонд зарплати підприємства
заощадить 98 тис. грн. У цій площині певною мірою лежить відповідь на запитання:
куди зникали щорічні чималі фінансові вливання у статутний фонд підприємства,
які мали би працювати на його розвиток?
Комунальне підприємство має заробляти, бути прибутковим або принаймні
самоокупним. До цього часу КП "Наше місто" було постійним борговим зашморгом на
шиї громади.
Звичайно ж, не можна руйнувати, не знаючи наперед, що постане на місці
зруйнованого. Потрібні елементарні розрахунки: за яких умов ця структура буде
ефективною. Простіше кажучи, чи не поміняємо ми шило на мило.
Візьмемо до аналізу хоча би один підрозділ підприємства - транспортний парк. На
балансі - 32 одиниці. Із них тільки дві машини віком до 10 років, решта мають по
25-30 років, є навіть "раритет" (чи металобрухт) - бортова машина 1967 року
народження. Транспортний парк не оновлювався упродовж багатьох років. І це на
тлі придбання у 2007 р. славнозвісної (чи сумнозвісної) прибиральної машини за 1
млн. 700 тис. гнр., яка сьогодні практично не використовується, оскільки на її
використання і обслуговування потрібні значні кошти. Втім, дозволити цій машині
потихеньку перетворюватися на металобрухт - не раціонально. Попри все, її треба
задіяти якнайповніше.
На думку п. Нестерівського, якщо техніку у гаражі упродовж багатьох років точить
іржа - це щонайменше безгосподарність. А тому застарілі транспортні засоби слід
зняти з обліку, інші - відчужити та передати в оренду. Автомобілі та спецтехніку
в робочому стані - передати на баланс новоутвореним структурам, наприклад, КП
"Курортний парк". Варіантів багато - нема внутрішнього креативу щодо вирішення
проблеми.
Людей мало цікавлять нюанси у будь-якій справі. Як скоро буде реформовано
трускавецьку комуналку і коли наслідки реформування стануть відчутними? -
відповідь на ці запитання усім хотілось би почути негайно.
На думку міського голови, на реформування КП "Наше місто" потрібно близько року,
але перші зрушення відбудуться значно раніше. За умови, що мешканці міста будуть
безпосередніми учасниками та ініціаторами усіх перетворень. Суттєво загальмувати
процес реформування може тільки байдуже споживацько-споглядацьке відношення
громади.
Як має бути реформована трускавецька господарка, щоб надалі не бути ні борговим
зашморгом, ні фінансовою ямою? Які методи керівництва мають бути закладені у
саму структуру? Чи потрібна взагалі структура як така, вирішувати замовнику,
тобто трускавецькій громаді як споживачу послуг. Запрошуємо до дискусії.
Валентина Гук,
З неділі по середу цього тижня Трускавець знову став яскравою столицею
дитинства. Вдруге в нашому місті проходив дитячий фестиваль "Яскрава країна в
Трускавці". Початок фестивалю на загальноміській сцені, концертні програми,
відбіркові конкурси та прослуховування в ряді санаторіїв міста ("Карпати",
"Перлина Прикарпаття",
"Військовий" та кілька інших), а насамкінець - грандіозний
та видовищний гала-концерт на сцені Палацу культури імені Шевченка.
Заходячи до переповненого залу, навіть не хотілося шукати місця, щоб сісти -
ноги аж просилися у танок. Це під звуки запального штаєра заводили глядачів та
слухачів юні самбірчани, а це місто на "Яскраву країну" привезло кілька
колективів - "Дністрові зорі", "Самбірчани", "Резонанс". Кожен виступ на
гала-концерті ретельно готувався і приносив задоволення, тим більше, що спектр
був досить обширний на вподобання кожного. Народний ансамбль танцю "Придунав'я"
з м. Ізмаїла Одеської області презентував давні танці Південної України та
народів, які населяють цей край, самбірський "Резонанс" представив потужний
соціальний проект, спрямований на рятування життя. "Навіть коли твоє життя
втратило сенс - не зупиняй його, а подаруй його іншим". Ці слова у поєднанні із
композицією та танцювальним сюжетом змусили багатьох в залі прямо заплакати, так
зворушливо це виглядало. Але і правда - проблема самогубств в сучасній Україні є
досить серйозною, особливо в молодіжному середовищі, хоча про це не прийнято
часто говорити.
Представники Києва, Одеси, Дніпропетровська, Євпаторії, Заліщиків із Тернопілля,
Львова, Сокаля, Нововолинська дарували неповторні миті свята "Яскравої країни"
собі та іншим. Особливо сподобався виступ із міста Алушти - настільки вдало були
відтворені народні танці юними друзями з Півдня. До речі, з народними танцями
виступили і трускавчани - колектив "Золоті діти". А представниця Дрогобича Ліля
Жукова, яка виконала славетну пісню "Ой летіли дикі гуси…", удостоїлася визнання
першого ступеня в номінації "народний вокал".
Дипломи лауреатів, грамоти та призи отримало дуже багато учасників, їх вручала
голова ДОГО "Яскрава країна" Ольга Обласова, вона ж подякувала і всім спонсорам.
Від себе особисто призи та нагороди подарували дітям депутат ТМР Наталія
Пономаренко для гурту "Каприз" з Кременчуга і Лев Грицак для Дарії Акулової з
Дніпропетровська (приз вручав його заступник Володимир Маринкевич). А гран-прі
після короткого слова вручив переможцям "Яскравої країни" міський голова
Трускавця Руслан Козир.
Понад 600 дітей із різних куточків України побували у Трускавці, відкрили його
для себе. Хіба це не популяризація курорту? Та організатори фестивалю цього річ
зіткнулися із проблемами значно масштабнішими, ніж минулого року. Та все ж
хочеться вірити, що другий фестиваль "Яскрава країна в Трускавці" не стане
останнім, а наше місто-курорт за нового мера не опустить планки, взятої його
попередником. Економія на дітях та на популяризації курорту неприпустима, але чи
зможе зрозуміти це той, хто "не на вертольоті"? Лева Грицака завжди критикували,
що він не бачить добре проблем міста, бо літає. А тепер бачимо, що народженим
повзати літати зась…
Яскрава країна продовжує існувати в серцях дітей. І не тільки - фестивалі
проводитимуться в Дніпропетровську, Криму тощо. В нас, на Західній Україні,
планується проведення зимових фестивалів і надалі. Так хотілося б, щоб "Яскрава
країна" не змінювала місце прописки із Трускавця на щось інше. Сподіваємося,
Трускавець і надалі залишатиметься фестивальною столицею…
Володимир Ключак
12 січня відбулося чергове пленарне засідання ІІІ сесії Трускавецької міської
ради. Керівник трускавецької "Свободи" Павло Швець виступив із ініціативою
надання статусу "Почесний громадянин міста Трускавця" Степану Бандері та Роману
Шухевичу в світлі останніх подій на всеукраїнському рівні. Депутат Сергій Мицик
оголосив про створення в раді депутатської групи "За зміни", до складу якої
ввійшло 7 осіб (С. Мицик, В. Попик, С. Мойсеєв, Б. Стасишин, О. Пилат, І. Стасик
та М. Малащак). Депутат Богдан Габшій вкотре нагадав владі про її обов'язок
інформування громади про прийняті рішення сесії та міськвиконкому, а також про
розпорядження міського голови - на сайті міської ради нічого цього немає. Мер
Трускавця Руслан Козир пояснює це недоукомплектованістю штату в міській раді
(нам відомо, що це має змінитися після приходу нового комп'ютерника на роботу в
міську раду із фірми "Арко"). Далі депутати перейшли до головного - прийняття
бюджету на 2011 рік. Після короткого виступу голови бюджетної комісії Ю.
Беднарчука депутати головний фінансовий документ міста прийняли одноголосно,
додавши на потреби ЖКГ 1 мільйон гривень, охорони здоров'я 890 тисяч, теж на
аукціони по землі виділили 50 тисяч, на розмежування земельних ділянок по
сервітутах 38 тисяч, 12 тисяч для підтримки малого бізнесу і 10 тисяч на потреби
молодіжних організацій "Пласт" та УМХ.
Цих додаткові 2 мільйони депутати заклали в дохідну частину бюджету від
отримання плати за землю, проте вже за якихось півгодини не дозволили
приватизувати дві земельні ділянки (ТзОВ "Карпатський капітал" та ПП Гедеон). Як
і в минулому скликанні, почалися дріб'язкові запитання, почали ставити додаткові
вимоги та необґрунтовані претензії. Свої застереження відносно того, щоб
забудівельник на Городище, 1 (високий дім на бориславському повороті, званий в
народі "будинок-свічка) викупив земельну ділянку, висловили Б. Процишин, В.
Возняк (обидва із "Народної Самооборони"), І. Пілько, Ю. Беднарчук, Є. Юник та
інші. І даремно намагалися їх переконати в неправоті члени земельної комісії
Володимир Симович та Сергій Мицик, а також депутат Ігор Ластовецький (КУН).
"Аніж скорочувати освітян та розганяти Будинок учнівської творчості, ви краще б
подумали над наповненням бюджету", звернув увагу міському голові один з
депутатів. Проте дане питання знову, вже вкотре, відклали на невизначений
термін, дехто з депутатів в кулуарах прямо говорив, що причиною такої затримки є
те, що за будівництвом даної будівлі стоїть один з народних депутатів.
Також на сесії 12 січня депутати прийняли Положення про помічника-консультанта
депутата міської ради та затвердили бланк посвідчення для таких помічників, а
також заслухали інформацію від заступника міського голови Юрія Яворського про
те, що ж робиться для отримання містом статусу курорту державного значення. В
результаті виявилося, що такий статус зовсім не дасть для Трускавця жодних
додаткових пільг чи преференцій, як не дасть і додаткових коштів, а от у
мешканців може виникнути велика кількість проблем - навіть приватизувати власну
земельну ділянку після отримання такого статусу можна буде тільки через Київ. До
речі, жоден з курортів Криму не має такого статусу і не старається його
отримати, тільки в Трускавці для цього ввели спеціально посаду заступника
міського голови.
Завершилося пленарне засідання розглядом трьох протестів прокурора на рішення
міської ради, доповідала по даному питанні начальник юридичного відділу міської
ради Галина Наконечна.
Володимир Ключак
За 15 хвилин до початку роботи третьої сесії Стебницької міської ради шостого
демократичного скликання, яка відбулася в середу, 12 січня, деякі депутати
говорили про те, що ставитимуть питання про дочасне припинення повноважень мера
Василя Пецюха. І хоча сам Василь Федорович зовнішньо зберігав олімпійський
спокій, все ж відчувалося, що він хвилюється, коли мова зайшла про приватизацію
другого поверху гуртожитку на вулиці Мельника, 4 а. Після деяких суперечок це
питання все-таки внесли до порядку денного.
А головним на цій сесії, звичайно, було питання прийняття бюджету на 2011 рік.
Слід відразу зазначити, що порівняно з минулим роком цифри по багатьох
показниках є значно нижчими, а, отже, стебничанам пропонують затягнути паски.
Депутати нинішнього скликання продовжили незрозумілу практику своїх
попередників, коли про бюджет доповідає не міський голова чи хтось із його
заступників, а Оксана Німеровська, яка хоч і займає високу посаду головного
бухгалтера і начальника відділу й є професіоналом у своїй справі, проте в силу
своїх службових обов'язків повинна просто виконувати вказівки керівництва.
Складається враження, що мер і його заступники просто не володіють інформацією в
повному обсязі, а тому довірили цю важливу функцію своїй підлеглій. Та й
співдоповідь, з якою мав виступити голова бюджетної комісії Володимир Дмитрів,
власне такою не була, а торкалася лише одного питання - зменшення на сто тисяч
гривень зарплати і видатків на утримання апарату міської ради. Якщо додати до
цього, що сесія тривала майже шість годин і місцями перетворювалася на балаган,
на що справедливо звернув увагу депутат Дрогобицької міської ради Олег Хрущ, то
можна говорити про низьку якість підготовки до роботи, небажання багатьох
депутатів усвідомити свою відповідальність перед громадою. Амбіцій у них багато,
а ось до якісного виконання своїх обов'язків справа, на жаль, не доходить. А
суперечки між нинішніми депутатами і тими, хто був у попередній каденції,
взагалі зашкалюють й не призводять до злагодженої роботи народних обранців.
Але повернімося до бюджету. За словами Оксани Німеровської, на 2011 рік
передбачено доходів у сумі в 1 мільйон 504 тисячі гривень, з них податок на
доходи з фізичних осіб - 773 тисячі 800 гривень і державне мито 130 тисяч
гривень. Власні доходи складають 600 тисяч 200 гривень, з них податок на
прибуток підприємств, що належать до комунальної власності, - 240 тисяч гривень,
плата за землю - 257 тисяч 200 гривень, фіксований податок на доходи фізичних
осіб підприємницької діяльності - 30 тисяч гривень, збір за провадження деяких
видів підприємницької діяльності - 35 тисяч гривень, плата за оренду цілісних
майнових комплексів та іншого майна - 38 тисяч гривень. Якщо врахувати дотацію з
Львівського обласного бюджету в сумі 185 тисяч 500 гривень, то всього доходи
мали би скласти в 2011 році 1 мільйон 689 тисяч 500 гривень.
На цьому тлі вельми цікавими є розрахунки деяких видатків. Так, на заробітну
плату працівникам апарату міської ради передбачено 1 мільйон 350 тисяч гривень,
на придбання канцтоварів - 6 тисяч 600 гривень, на придбання конвертів і марок -
4 тисячі 800 гривень, на послуги телефонного зв'язку - 10 тисяч гривень, на
відрядження - 7 тисяч 200 гривень. Є й чимало інших видатків, передбачених на
утримання апарату, тому власне на розвиток міста залишаються копійки. Так, на
культуру і мистецтво спромоглися виділити лише 20 тисяч гривень (минулого року
було 25 тисяч), на фізичну культуру і спорт - 25 тисяч (минулого року теж було
на 5 тисяч більше), на поточний ремонт доріг - 58 тисяч гривень… Що можуть
зробити будь-який міський голова, його команда, депутати, якщо левову частку
бюджету, наших з вами податків, "з'їдає" так званий апарат управління, в масі
своїй неякісний, без менеджерських здібностей, що приймає неефективні рішення?
Допоки не вийдемо з цього зачарованого кола, про розвиток Стебника годі й
говорити. В сусідніх містах нарахування на утримання апарату теж високі, але
відсоток у загальній структурі значно менший, бо бюджети там в десятки разів
більші.
Щоправда, є ще так званий спеціальний фонд міського бюджету, який загалом
складає 1 мільйон 118 тисяч гривень. Ним передбачено на капітальний ремонт
житлового фонду 114, 4 тисячі гривень. Це дрібниці, якщо врахувати, що потрібно
повернути заборгованість за минулий рік у сумі 60 тисяч гривень, а, скажімо,
ремонт ліфта на вулиці Грушевського, 15 чи ремонт житла можливі лише за умови
співфінансуванння, коли міська рада виділяє деякі кошти, а решту мають дати з
Загальнодержавної програми реформування та розвитку житлово-комунального
господарства на 2009-2014 роки (якщо, звичайно, стебницьке керівництво не
сидітиме в кабінетах, а в буквальному розумінні цього слова вибиватиме ці гроші
у Львові та Києві). Сумнівна проблема співфінансування (бо що таке Стебник для
київських урядників і яка сила впливу місцевих керівників?) стосується й
капітального ремонту доріг на вулиці Трускавецькій. Зі спецфонду міського
бюджету на це передбачено аж 640 тисяч гривень. Щороку подібні суми кидають у
болото, а з таненням снігу зникає й асфальт. Як бачимо, це хороший спосіб
відмивання коштів для влади! На капітальний ремонт дороги на вулиці Куліша зі
спецфонду передбачено 40 тисяч гривень, на проектну документацію реконструкції
систем електроживлення гуртожитків - 20 тисяч гривень, на реконструкцію мереж
тепло- і водопостачання - 40 тисяч гривень.
Цікавим, якщо не сказати більше, є внесок у сумі в 58 тисяч гривень в статутний
фонд КП "МВУЖКГ" для придбання сміттєвоза. Ніби всі вже забули історію, коли
майже на 300 тисяч придбали подібну машину, яка фактично не їздить, - і ніхто з
колишніх можновладців за це не відповів! Ще 30 тисяч гривень передбачено цьому
підприємству для погашення боргу за електроенергію. Лише 27 тисяч гривень мають
намір скерувати на влаштування майданчиків для твердих побутових відходів, а за
60 тисяч гривень хочуть придбати новий автомобіль для міської ради, бо нинішній
експлуатується вже понад тридцять років.
Конструктивного обговорення бюджету не вийшло. Складалося враження, що деякі
депутати взагалі вперше у сесійній залі ознайомилися з контрольними цифрами. Але
суть проблеми полягала в іншому. За словами Романа Юзефовича, нинішнього лідера
місцевої "Свободи", напередодні сесії чотири години тривало узгодження основних
цифр бюджету, і міський голова погодився внести певні зміни. Проте в доповіді
Оксани Німеровської все залишилося так, як було. Оскільки Василь Пецюх жодним
чином не відреагував на ці слова депутата, складається враження, що він
продовжує грати свою роль, коли не прислухається до думок народних обранців,
гне, що називається, свою лінію, а потім звинувачує тих же депутатів у тому, що
ті не хочуть з ним співпрацювати. Та й з моральної точки зору якось не пасує
мерові не дотримувати власних обіцянок, тим паче, що його прихильники
наголошують саме на моральних якостях міського голови.
Мирослав Пуківський говорив про необхідність вкладення коштів не у розвиток
спорту загалом, а у розвиток дитячого спорту зокрема. Богдан Асафат наголосив на
тому, що з 2006 року сміттєвоз не поставлений на облік, бо фірмі треба сплатити
борг, а без цього вона не хоче оформити договір купівлі-продажу. Анастасія Галяк
запропонувала не купувати автомобіль для міської ради. Депутати пожартували, що
тоді слід придбати фіру або пересісти на велосипеди. Микола Варивода звинуватив
Оксану Німеровську в тому, що та буцімто не читає бюджет, але отримав
кваліфіковану відповідь від головного бухгалтера. Роман Юзефович поцікавився, що
ж то за 15 земельних ділянок на суму 400 тисяч гривень (всі розуміють, що дохід
буде значно більшим) хоче продати міська рада. Міський голова зміг "згадати"
лише три найбільші - одну на фірмі "Канзас" і дві біля асфальтного заводу.
Наталя Беднарчик запропонувала скерувати кошти на обладнання дитячих
майданчиків. Ірина Василишин сказала, що слід встановити дорожні знаки і нанести
розмітку біля кожної з чотирьох стебницьких шкіл. Богдан Асафат говорив про
необідність зрізання старих дерев, які падають на дорогу. Роман Павлічко звернув
увагу на ремонт доріг у Сільці. Василь Карабан запропонував виділити кошти на
облаштування кладовища і розширення його площі. Мова йшла і про обгородження
майданчиків дитячих садочків, а Ігор Сушицький запропонував ввести податок на
собак.
Проте всі ці пропозиції депутатів зависли у повітрі. Міський голова не поставив
їх на голосування, фактично нехтуючи думкою народних обранців. Втім, не було і
зворотньої реакції, бо ніхто не наполіг на цьому. Можливо, така ситуація всіх
задовольняє?
Відтак Василь Пецюх надав слово міському голові Дрогобича Олексієві
Радзієвському.
За словами Олексія Васильовича, бюджет 2011 року - кризовий бюджет. Він вважає,
що у нас системна, глибинна криза, і це треба усвідомити. Проблема полягає в
тому, як забезпечити діяльність міста в кризових умовах, як зберегти все
напрацьоване?
Олексій Радзієвський наголосив на тому, що стебницькі депутати мають бажання
виконати передвиборчі програми й обіцянки. Але для цього треба навчитись
економити й ефективно використовувати гроші. Режим економії виходить на перший
план під час кризи.
Міський голова Дрогобича зробив акцент на тому, що на інфраструктуру Стебника в
2011 році буде виділено 26 мільйонів 575 тисяч гривень. Це кошти з дрогобицького
міського бюджету. Так, на освіту надійде 14 мільйонів 92 тисячі гривень, на
культуру - 2 мільйони 130 тисяч гривень, ще 567 тисяч гривень - на соціальний
захист населення.
"Ви гарантовано отримаєте ці кошти, бо про це заявляю я, міський голова
Дрогобича, - підкреслив Олексій Радзієвський. - Ми перетворимо Стебник із
бюджетного пасинка в рідну дитину".
Відтак міський голова Дрогобича зупинився на резервах, завдяки чому можна
віднайти кошти на розв'язання насущних господарських проблем. Так, кількість
працівників міської ради складає аж 29 чоловік. У житлово-комунальному
господарстві є 42 особи, причому 14 з них - керівного складу, тобто на трьох
роботяг припадає один начальник. "А має бути один хоча б на 15 чоловік", -
наголосив Олексій Радзієвський.
Він провів своєрідний лікнеп (ліквідацію неписьменності) для депутатів. "Що
потрібно для того, щоб отримати економічну вигоду?" - запитав Олексій
Радзієвський у присутніх. На його думку, кругообіг фінансів не повинен виходити
за межі Стебника. Якщо структура не зареєстрована в місті - нічого їй тут
робити. Нехай зареєструються в Стебнику, платять податки. "Ми стали на шлях
глибоких системних реформ, - наголосив Олексій Радзієвський, - насамперед у
житлово-комунальній сфері. Тут треба навести порядок і не шкодувати грошей на
те, щоб наші міста стали ошатними".
За дорученням Олексія Радзієвського був проведений аудит. З'ясувалося, що за
минулий рік 74 відсотки коштів пішло фірмам, які не зареєстровані в Стебнику.
"Ось тут резерви, - сказав міський голова Дрогобича, - з-під носа виводять
гроші".
На думку Олексія Радзієвського, хтось повинен скуштувати тюремної баланди, бо це
неповага до громади. Відповідні документи скеровані правоохоронним органам.
Понад 180 тисяч гривень заплачено приватному підприємцю Королику. А
"Трускавецькурортліфт" узяв 99 тисяч гривень на ремонт п'яти ліфтів, хоча
фактично відремонтував лише два. При цьому були завищені обсяги робіт, розміри
прибутків, а в результаті фактично привласнена 71 тисяча гривень.
Окремо Олексій Радзієвський зупинився на проблемах КП "МВУЖКГ". Заборгованість
міської влади перед підприємством складає понад 39 тисяч гривень, а в той час
іншим фірмам за роботи, які могло здійснити КП "МВУЖКГ", заплатили майже 188
тисяч гривень. В результаті підприємство підпадає під прес контролюючих органів,
бо треба платити штрафи, росте пеня. "А де патріотизм, людяність, християнська
мораль?" - задав риторичне запитання Олексій Радзієвський. Та сама картина і з
благоустроєм. Минулого року на це витратили понад 300 тисяч гривень, і лише 120
тисяч заплатили КП "МВУЖКГ". Решта пішло іншим фірмам, не зареєстрованим у
Стебнику.
Насамкінець Олексій Радзієвський побажав стебницьким депутатам плідної роботи і
нових перемог: "Починайте працювати в ногу з Дрогобичем. Для мене ви рідні. Нас
об'єднує біда, трагедія. Ніхто мене не змусить звернути зі шляху реформ.
Підтримайте мене! Ви несете персональну відповідальність перед виборцями".
Члена Стебницького міськвиконкому Осипа Бандуру цікавили питання спорту. На його
думку, несправедливо, коли всі чиновники від спорту зосереджені в Дрогобичі, є
відповідне фінансування, а Стебник з цього нічого не має. Романа Юзефовича
цікавило питання, чи під усіма документами, наведеними Олексієм Радзієвським,
стояв підпис Романа Калапача. "Не під усіма, є й інші підписи, - відповів
дрогобицький міський голова, - але генератором стратегії був Роман Калапач".
Галина Марчук цікавилася розподілом коштів для міських і сільських шкіл, а
Микола Варивода запропонував зробити аудит діяльності стебницької влади за
останні чотири роки.
Олексій Радзієвський підказав, як отримати 430 тисяч гривень економії на рік.
Зокрема, слід скоротити три штатні одиниці в апараті управління міської ради, не
заповнювати вакантні посади і обмежити видатки на послуги. "Ось це буде
державницький підхід!" - сказав міський голова Дрогобича.
Уже після того, як він покинув сесійну залу, депутати продовжили обговорення
бюджету. Голова бюджетної комісії Володимир Дмитрів запропонував зменшити на 100
тисяч гривень зарплату працівникам апарату. Проте Василь Пецюх тримався за
попередню цифру - в один мільйон 350 тисяч гривень. Коли ж за його пропозицію не
проголосувала достатня кількість депутатів ("за" було всього 9 голосів), він
запропонував ці "зайві" сто тисяч виділити на ремонт доріг. І як депутати не
відстоювали кожний свою пропозицію (те ж облаштування дитячих майданчиків,
видатки на спорт і таке інше), все ж більшістю голосів вирішили скерувати ці
кошти на ремонт доріг. При цьому Роман Юзефович кинув репліку, що "з дороги
легше вкрасти", але нинішні можновладці вдали, що нічого не почули.
Відтак було розглянуте питання про стимулювання роботи працівників апарату і
керівників міста. Згідно чинного законодавства передбачені надбавки до
посадового окладу, преміальні, донарахування премій, оздоровчі. Щодо цього
звучали різні думки. Роман Юзефович зазначив, що в лікарні працюють на 0,8
ставки, в ЖЕКу - на 0,5 ставки. Мовляв, які можуть бути премії в час кризи. І
хоча йому заперечив заступник міського голови Петро Веклюк, що багато
працівників апарату мають ставку в 900 гривень, так що премія їм не завадить,
все ж депутат сказав: "Свобода" за надбавки і премії голосувати не буде!". Ольга
Гнатів поцікавилась, якою була би економія коштів, якби премій не платили
взагалі. За словами, Володимира Дмитріва, це склало би 700 тисяч гривень на рік.
Думки депутатів щодо розміру премії були різні, але в кінцевому результаті
пройшла пропозиція Миколи Вариводи: 30 відсотків, але вирішувати щоквартально.
Депутатів прийшли привітати учасники вертепу з вісімнадцятої школи. Діти
побажали депутатам прийняти бюджет, що й було зроблено. Коли Жид збирав гроші,
розщедрилися перші керівники міста й окремі депутати. Відтак розглянули питання
створення чотирьох конкурсних комісій, до яких разом з депутатами увійшли
працівники міської ради.
Здавалося, Дамоклів меч, який усю сесію висів над Василем Пецюхом, відведено,
але депутати м'яко нагадали мерові, що треба розглянути питання щодо
приватизації другого поверху гуртожитку на Мельника, 4 а. Було видно, що це йому
не подобається, але змушений був з цим погодитись. Та й агресивний запал
депутатів згас. Чи то вони помучились, чи на них вплинув виступ Олексія
Радзієвського, чи то вони зробили висновок, що порівняно з Романом Калапачем
нинішній мер мало не святий…
З цього питання виступив голова депутатської комісії з приватизації Андрій
Пукало. Він повідомив, що ще 23 грудня минулого року Дрогобицький міськрайонний
суд задовільнив позов Василя Миколайовича Карпінця і зобов'язав Стебницьку
міську раду укласти з ним договір купівлі-продажу нежитлового приміщення другого
поверху на вулиці Мельника, 4 а. Як з'ясувалося, покупець дав згоду заплатити 62
долари за квадратний метр. Депутати, в принципі, були не проти продажу, але
вважають, що можна було продати дорожче.
Проте в результаті розгляду цього питання виникли деякі цікаві речі. Документ
опинився в міській раді 29 грудня, хоча Василь Пецюх стверджував, що 30-го.
Проте міський голова не скликав позачергової сесії, як мав би це зробити
господар міста, що вболіває за народне добро (до речі, зависло в повітрі питання
Романа Юзефовича з цього приводу). Натомість він передав рішення суду на розгляд
комісії з приватизації. Очевидно, Андрієві Пукалу та його товаришам не вистачило
уміння розібратись у даній ситуації, аби оперативно на все відреагувати. Чи не
на це розраховував міський голова? Принаймні він мав знати, що спливає
десятиденний термін апеляції.
Було також встановлено, що на документі міської ради, яким дозволено продаж
другого поверху, нема підписів членів комісії, печатки, відсутній протокол
засідання комісії, а додатковий номер "Галицької зорі", в якому повідомлено про
конкурс, відсутній, так що ніхто з потенційних покупців просто не міг
ознайомитись з умовами. Було ще два учасники, які буцімто брали участь у
конкурсі, але в графі про прийом документів від них стоїть прочерк. На чолі цієї
ймовірної афери стояв колишній секретар міської ради Геннадій Куцан.
На думку Романа Івасівки, нинішнього секретаря міської ради, слід порушувати
кримінальну справу. Василь Карабан запропонував подати новий судовий позов, а
Микола Варивода сказав, що слід звернутися до прокуратури, яка би встала на
захист громадського майна, і тоді, в зв'язку з новими обставинами, термін
апеляції діє рік. Зрештою, після засідання комісії, вирішили звернутися до суду,
щоб зняти копії документів по справі. Якщо ж відповідних документів не буде, то
звернуться до прокуратури, а в понеділок, 17 січня, проведуть позачергову сесію.
Було видно, що депутати не дуже хочуть виводити на чисту воду Василя Пецюха, але
в них закрались сумніви щодо його потурання в цій справі. Невже нинішній мер
йтиме шляхом Романа Калапача? Особисто я в це не вірю, але знаю багатьох людей,
яких зіпсували влада і "ліві" гроші.
Відтак депутати розглянули земельні питання, наразі не задовільнивши прохань
нових власників меблевого магазину й фірми "Лев" (кабельне телебачення). До
речі, телевізійної камери в сесійній залі не було. Чи не тому, що стояло гостре
питання по Мельника, 4 а та ймовірній відставці міського голови?
На завершення відбулася "розминка", що мала бути на початку сесії…
Анатолій Власюк,
Основною темою традиційної щотижневої наради з керівниками відділів та служб
міської ради Борислава був міський бюджет на наступний рік, а отже, кошти, яких
у місті дуже бракує, і які потрібно розподілити так, щоб належно функціонувало
міське господарство. Тому й зрозуміло, що наш голова запросив першого
проінформувати про стан справ начальника відділення Державного казначейства Аллу
Русецьку. Далі окреслив ситуацію у своєму відомстві начальник управління
комунальної власності Ярослав Лаврик. Про організацію дозвілля юних бориславців
у час Різдвяних канікул розповів начальник відділу у справах сім'ї, дітей та
молоді Роман Тарнавський.
До речі, щодо цього дозвілля у міського голови було багато зауважень. У цьому
"заслуга" не тільки працівників відділів, які займаються проблемами дітей та
молоді, а також культури, але й педагогічних колективів, що мали б заздалегідь
продумати насичення виховними і відпочинковими заходами отой невеличкий період
святкових канікул.
Детальніше про стан справ у шкільних колективах, про господарські проблеми
розповіла виконувачка обов'язків начальника міського відділу освіти Леся
Коваленко. Хоча у школах зараз робиться багато для економії коштів, але коштів
тих бракує. Зокрема, дуже болючою є проблема харчування наших маленьких
школяриків, адже підприємцям, що цим займаються, відділ освіти вже чимало
заборгував.
Про нещодавні наради у Львові з приводу дотримання держстандартів у веденні
документації проінформувала начальник загального відділу Дарія Вельгуш. А
начальник відділу культури Андрій Спас розповів про діяльність наших
культосвітніх установ та запросив усіх на конкурс міських вертепів, який
відбудеться чотирнадцятого січня о 14.00 в Палаці культури Борислава.
* * *
Традиційну щотижневу нараду із керівниками комунальних служб міста міський
голова Володимир Фірман розпочав звітом міського відділення Державтоінспекції
про стан дотримання правопорядку на дорогах міста під час святкування Різдвяних
свят. Керівник цієї служби Руслан Кіс повідомив, що лише за два дні святкувань
працівники міського відділення ДАІ затримали за кермом шість п'яних водіїв.
Святкування пройшли у місті без аварій та пригод. Був прикрий інцидент із
освітленням міської ялинки, який здалося частково ліквідувати уже після Різдва.
Саме цей факт дав підстави міському голові у категоричній формі поставити вимогу
керівникам комунальних підприємств під час вихідних та святкових днів не
вимикати мобільних телефонів, а перебувати на зв'язку, щоб у випадку виникнення
непередбаченої ситуації керівництво міста могло адекватно відреагувати на неї.
З понеділка місто перейшло на новий графік водопостачання. За два дні роботи на
службу "050" надійшло більше п'ятдесяти повідомлень, у яких мешканці скаржаться
на недотримання часових меж подачі води або ж її повну відсутність. В. о.
директора водоканалу Юрій Заграй пояснив, що подібні факти мають місце, оскільки
зміна графіку позначилася на гідравліці. Водоканал зараз відкоректовує тиски у
мережі, тож через декілька днів ця проблема буде вирішена. Вода подаватиметься
згідно графіку - щоденно зранку із 6.00 до 10.00 та ввечері в середу, п'ятницю
та суботу з 17.00 до 20.00. Пан Юрій звернувся до мешканців із проханням у
випадку перебоїв із подачею води телефонувати не на службу "050", а
безпосередньо диспетчеру водоканалу на телефон 5-22-77.
Загалом питанню роботи водоканалу на нараді приділено достатньо уваги. Йшлося
про непродуктивні втрати води та виплату заборгованої заробітної плати
працівникам. Тільки за неповних два тижні роботи новопризначеним контролерам
вдалося виявити та задокументувати несанкціонованих під'єднань на загальну суму
понад мільйон гривень. Зараз міська влада "проробляє" варіант запровадження
місячної амністії для усіх побутових споживачів води, які самовільно
під'єдналися до водяних мереж водоканалу.
Жорсткі заходи впливу щодо неплатників у найближчий час буде вживати й
управління експлуатації газового господарства. Хоч споживання газу у зв'язку із
потеплінням знизилось, борги населення за використаний газ значно зросли. Тільки
КП "Бориславтеплоенерго" заборгувало газопостачальникам майже чотири мільйони
гривень. А це створює загрозу, що під час похолодання місто може залишитись без
тепла.
Газета "Нафтовик Борислава"
Кажуть історія любить робити повороти. Ось наступний, який дуже нагадує період
невизначеності 90-х. Велика інфляція, безробіття, поява багатьох сумнівних фірм,
які прагнуть на цьому заробити. Здається час "МММ" знову повертається, але у
значно витонченій формі. Тож наступна історія про те, у якій формі сьогодні
перебувають фінансові піраміди та іншого роду махінаторські системи. Думаю
досвід набутий автором стане і вам у нагоді.
Наш герой, маючи рідкісну спеціальність ПР-менеджера не покладався на
ймовірність знайти роботу за спеціальністю на Дрогобиччині, яка є надзвичайно
мізерною. Отож пошуки роботи були зосереджені на великі міста Львів, Одеса,
Київ. Традиційно вибір було зроблено на надійний донедавна метод пошуку -
Інтернет. Якщо з Києва надходили стримані проте реальні вакансії. Львів
визначався помпезністю пропозицій з хорошими заробітками та великими райдужними
перспективами. Так от побувавши на п'ятьох подібних співбесідах переконався, що
ера "МММ" ще не завершилась, а набула нових обрисів. Остання зустріч відбулася в
пристойному офісі на вулиці В.Чорновола, де презентували роботошукачам компанію
(назвемо її умовно) "РРІ". Взагалі, якщо змінити літери суть від цього не
міняється. Там запрошених зустрів ошатно вдягнений менеджер, який усіх запросив
до столу і розпочав… не співбесіду, а презентацію.
З перших сторінок презентації довідуємось, що компанія австрійська, і робить
перші кроки на фінансовому ринку України. На презентованій карті бачимо скільки
офісів є у країнах Європи. Одним словом - круто! Далі менеджер розповідає, що
компанія займається фінансовим консалтингом ( консультаціями у сфері фінансів).
Тобто допомагає клієнтам вигідніше розмістити капітал. Звичайно пропонується це
зробити у перевірені компанії, з якими укладені договори. Перед нами постають
логотипи відомих банків та страхових організацій. Власне з цього розпочинається
найцікавіше. Менеджер уточнив, що це потенційні партнери, які уже незабаром
співпрацюватимуть з "РРІ". Далі мова йшла про новизну консалтингу: клієнт за
консультації нічого не платить. Стоп в умовах України щоб послуги не
сплачувались з кишені клієнта - це вже насторожує. Ну і нарешті - кар'єрний план
(цілком стандартний документ для західних компаній). "Ви маєте змогу працювати,
як незалежне підприємство під нашим брендом. Ось коли ви залучаєте двох трьох
людей ваш кар'єрний статус підіймається до провідного менеджера і ви отримуєте
на 5% більше - розповідає менеджер - Коли ваші люди залучать ще декількох ви
стаєте…" І так далі. Десь я вже таке бачив. Дійсно сценарій чотирьох попередніх
співбесід. Такі собі фінансові піраміди, чи то пак тоталітарні секти з
залученням нових вірян, які здійснюються за стандартним сценарієм. Та все ж є
певні відмінності і особливості.
Вищевикладена історія наведена не випадково, оскільки саме вона характеризує ту
новизну, до якої вдаються махінатори. Насамперед діяльність фірми маскується під
якусь реальну послугу чи пропозицію. У даному випадку - фінансовий консалтинг.
Окрім цього ведеться підміна понять на усіх етапах махінаторської системи. У
нашому випадку побудову піраміди назвали кар'єрним планом. Як бачимо за звичними
для бізнес - середовища поняттями захована банальна схема оббирання наївних.
Так от, щоб не попастися на гачок до подібних фірм пропоную наступні поради, які
бодай частково допоможуть вберегтися від всіляких афер. Найперше варто уважніше
ставитись до назв компаній. Найчастіше вони складаються з абревіатур латинських
літер. Деякі фірми навіть їх розшифровують, проте в перекладі виходить поєднання
слів або фраза абсолютно не прив'язаних до діяльності компанії. Щось на кшталт
"Міжнародна свобода назавжди", а компанія пропонувала сумнівний продукт присадок
до пального. Якщо у вас виходить така абракадабра - варто задуматись. По друге,
замість співбесіди вам пропонують презентацію, яка умовно складається з
"наганяння понтів" - розповідь про крутизну компанії, і з ким компанія
співпрацює. Тут власне тривогу має викликати той факт, що вам перелічують
майбутніх, а не реальних партнерів. Далі розповідається про продукт і швидкість
заробітку. На цьому етапі махінатори можуть зробити ліричний відступ і
розповісти "історію з особистого життя", як вони зацікавилися даною пропозицією
та швидко розбагатіли. Ну і врешті розповідь про методику "залучення трьох", щоб
підняти свій статус. При наявності усіх вище перелічених моментів варто бити на
сполох.
Знаю, що багато учасників систем мережевого маркетингу можуть зі мною
посперечатися. Справді у деяких випадках усе може працювати. Але знову ж тут
гарантією є імідж та продукція компаній, чітка система розрахунків та
зрозумілість заробляння грошей. На п'яти співбесідах нічого з цього не було.
Тому якщо потрапляєте на подібні зустрічі будьте уважні та обережні і
залишайтесь завжди скептиками. Пам'ятайте швидко заробити мільйон чесним шляхом
нереально.
Ярослав Баран
Трускавецька міська рада оголошує конкурс на заміщення вакантних посад:
- Головного спеціаліста відділу культури. Вимоги до кандидата - вища освіта,
стаж роботи по спеціальності - 3 роки, володіння комп'ютером.
Документи для участі у конкурсі приймаються протягом місяця, з дня оприлюднення
оголошення.
Звертатися за адресою - м. Трускавець, вул. Бориславська,2. тел. 5-14-29,
5-12-53.
Керуючий справами О.Ковальчин
Трускавецький міський суд Львівської області, що знаходиться за адресою: м.
Трускавець, вул. Річки, 19, оголошує конкурс на заміщення вакантної посади
державного службовця:
Назва вакантної посади: секретар судових засідань.
Вимоги до кандидатів: вища освіта за спеціальністю "Правознавство" або "Правоохоронна діяльність" з
освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче молодшого спеціаліста.
Для участі у конкурсі у конкурсі подаються документи:
- Заява про участь у конкурсі;
Додаткова інформація щодо основних функціональних обов'язків, розміру, умов
оплати праці, переліку питань для перевірки знання законодавства з урахуванням
специфіки функціональних повноважень, тощо надається за тел. 5-14-72 або під час
особистого прийому в приміщенні суду.
Документи приймаються протягом 30 календарних днів з дня виходу публікації про
оголошення конкурсу.
Керівник апарату Трускавецького міського суду Р.С. Хомич
19 січня на свято Водохреща у Доброгостові (на питному озері) відбудуться масові
Йорданські купання за участю любителів зимового плавання нашого чудового
Франкового Краю. Початок о 14.00 год.
Бажаючих прийняти участь у купанні (особливо новачкам) варто проконсультуватись
з сімейним лікарем, чи з лікарем Михайлом Белеєм, який прийматиме 14 та 17 січня
в центральній міській поліклініці (каб. № 409) з 8.00 до 11.00 год., та в
Дрогобицькій районній лікарні № 5 (каб. № 20) з 15.00 до 18.00 год. Тел. сл.:
2-25-11; дом.: 2-42-89.
21 січня о 16.00 в Народному Домі Трускавця (вул. Бориславська, 1) відбудеться
концерт до Дня Соборності України. Запрошуємо.
Сьогодні, 14 січня, о 15.00 в приміщенні музею історії міста відбудеться свято
кобзарської та лірницької пісні.
Нещодавно газети писали про блискучу перемогу нашої землячки, співачки Оксани
Винницької на всеукраїнському фестивалі "Поклик Серця". Та обставини змушують
згадати про талановиту виконавицю власних пісень знову.
Річ у тім, що нашому "соловейку" потрібна ваша допомога. Оксана років десять
тому втратила зір. Та дякувати Богу, знайшла сили перемогти себе, і мало того,
до неї прийшов талант писати вірші. Все в цьому житті стається з благословення
Божого, вважає Оксана Винницька.
Але, як кажуть, біда сама не ходить, продовжуючи й надалі переслідувати її.
Нещодавно наша землячка повернулася з Філіппін, де проходила курс лікування. Там
Оксані подарували крихту надії на одужання. Ви б почули її піднесений настрій
після повернення. Прилетівши до Києва, вона тут же почала обдзвонювати своїх
рідних, друзів, знайомих. Важко передати словами ті відчуття радості, надії.
Піднесення відчувалося в кожному її слові.
Так сталося, що більше половини коштів на лікування довелося взяти в борг. А
сума чимала. Взиваємо до сердець всіх, кому небайдуже здоров'я Оксани. В першу
чергу звертаємося до тих, хто має можливість допомогти фінансово. Нехай ваш, хоч
і маленький внесок, буде ще одним кроком у ваших добрих ділах. Подаруймо
можливість нашій щирій землячці побачити цей Божий світ знову. Допоможімо
творити їй вдивляючись в краєвиди нашого чудового краю. Проявімо милосердя в час
Різдва Христового, подаруймо Різдво в серці Оксани. І не забуваймо помолитися за
неї. Адже молитва та віра в краще - то велика сила. Заздалегідь дякуємо.
Переказати кошти можна на рахунок: 26200301475222 в АТ "ОТП Банк", МФО: 300528,
ІНН: 3368001203. Отримувач: Чапля Ірина Ігорівна.
Телефон Оксани Винницької: 097-47-52-270.
№19 » №20 » №21 » №22 » №23 »
№24 » №25 » №26
№5 (249)
14 січня 2011 р.
Новини Трускавця та регіону
Окремого приміщення для гімназії не буде
Кінофестиваль переноситься, але відбудеться
В Дрогобич призначили єпископа УПЦ МП
Юні митці презентували свої роботи
12 січня у Трускавці у музеї народного художника України Михайла Біласа
відбулися урочисті проводи гостей зі Скадовська
Вісті зі Стебника
- За 2010 рік у Стебнику померло 214 осіб, а народилася 151 дитина. За цей час
одружилося 74 пари. Молодята називали своїх дітей доволі рідкісними як на наших
теренах іменами: Аріна, Віолета, Злата, Єлизавета, Віталіна, Мурат. А найбільш
поширеними іменами малюків були наступні: Анна, Микола, Анастасія, Марія,
Андрій, Назар, Дмитро.
- У грудні 2010 року спортивний клуб "Патріот" зі Стебника завітав на Відкриту
першість Самбірського району із дзюдо, яка проходила у селищі Новий Калинів. На
наших спортсменів чекали суперники з різних куточків Львівської області. Склад
нашої команди був такий: брати Олег та Ростислав Дронь, Березяк Марко, Антонів
Сергій, Білоголовка Владислав, Дречевич Дмитро, Качурин Станіслав. Наймолодший
представник міста калійників - Білоголовка Владислав видався найспритнішим.
Владік входить до числа тих, хто розуміє, що до тренувань слід ставитися
серйозно, виконує усі вказівки та намагається втілювати їх на татамі. Результат
не змусив довго чекати: перше місце на Відкритій першості Самбірщини. Ще
декілька перспективних дзюдоїстів посіли треті призові місця - Дронь Ростислав,
Антонів Сергій та Качурин Станіслав.
Трускавецька фінансова яма: причини, наслідки, перспективи
Гола правда
Руслан Козир: "Нікому не цікаво інвестувати гроші у фінансові ями"
ОСББ - вимога часу
Людський фактор і кадрове питання
Непопулярні методи
Де шукати ресурс?...
Післямова
спеціально для "Трускавецького вісника"
Яскраве життя: кілька днів у Трускавці
Із сесії 12 січня
Василь Пецюх іде шляхом Романа Калапача?
Фіру - для міської ради?
"Перетворимо Стебник із бюджетного пасинка в рідну дитину"
Чи залишиться громаді другий поверх на Мельника, 4а?
газета "Воля громади"
Із нарад у виконкомі Борислава
Що таке "МММ" сьогодні
Ярослав Баран
- Заступника начальника управління розвитку курорту, рекреації та туризму.
Вимоги до кандидата - вища освіта, стаж роботи по спеціальності - 5 років,
володіння комп'ютером.
- Головного спеціаліста управління розвитку курорту, рекреації та туризму.
Вимоги до кандидата - вища освіта, стаж роботи по спеціальності - 3 роки,
володіння комп'ютером.
- Завідуючого аналітично-інформаційного центру управління розвитку курорту,
рекреації та туризму. Вимоги до кандидата - вища освіта, стаж роботи по
спеціальності - 5 років, володіння комп'ютером.
- Головного спеціаліста інформаційно-аналітичного центру управління розвитку
курорту, рекреації та туризму. Вимоги до кандидата - вища освіта, стаж роботи по
спеціальності - 3 роки, володіння комп'ютером.
- Завідуючого відділу землекористування. Вимоги до кандидата - вища освіта, стаж
роботи по спеціальності - 5 років, володіння комп'ютером.
- Головного спеціаліста відділу землекористування. Вимоги до кандидата - вища
освіта, стаж роботи по спеціальності - 3 роки, володіння комп'ютером.
- Головного спеціаліста відділу землекористування. Вимоги до кандидата - вища
освіта, стаж роботи по економічній спеціальності - 3 роки, володіння
комп'ютером.
- Особова картка П-2ДС з додатками;
- Копія паспорта;
- Копія диплома з додатками;
- Копія трудової книжки, завірена за місцем роботи (при наявності);
- Копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру;
- Декларація про доходи за попередній рік;
- 3 (три) фотокартки розміром 4x6 см.Допоможіть!
Оксана Винницька перемагає у фестивалях - переможе і в житті
© 2008-2011 Незалежне видання "Трускавецький вісник". Всі права застережено.
Видається з 14 серпня 2008 року. Розповсюджується безкоштовно.
Засновник, головний редактор та відповідальний за випуск – Володимир Ключак.
Редакція публікує виключно ті матеріали, які збігаються з точкою зору редакційної команди.
Контакти: e-mail: anda_panda@ukr.net, моб.тел. 8 (097) 38-36-112
Публікація на порталі www.turportal.org.ua з дозволу Редакції.